måndag 28 maj 2007

Resan - Fredag

Fredag: Väcktes 4.30 av väckarklockan och gjorde mig i ordning, åt frukost och packade klart. 5.20 kom Hedlundarna och hämtade mig, jag var rätt förvånad att de faktiskt var i tid. :P
Åkte till flygplatsen, lämnade bagage och testade att lämna fingeravtryck. 6.20 lyfte planet och under flygresan satt jag med Sanna och lyssnade på Linkin Park och 30 Seconds to Mars.
Vi hämtade våra väskor och åkte taxi in till Nordic Sea, där lämnade vi våra väskor och gick för att hitta något ställe att äta brunch på. Vi åt på Finlandia, tror jag det hette.

Vi gick lite på Drottninggatan och gick in på Bengans, en skivaffär. Där köpte jag Death Cab for Cutie och såg att Oh Laura skulle ha signering och sälja sin skiva där kring 12. Det tänkte vi se men vi gick till gamla stan och kollade där först. Vi gick tillbaka till Bengans och såg när de spelade, de var bra så jag köpte deras album och fick den signerad! :D Sanna och Carina tog kort under spelningen.

Vi gick ännu ett tag på gamla stan och jag köpte en glass på ett ställe som gjorde egna strutar osv. Det var riktigt gott! :) När vi kom tillbaka till hotellet var våra rum städade och klara för oss men Carro, Anna och Hannas rum var fortfarande inte klart. De hade fått vänta i över en timme på deras rum. Stackarna...

Efter några timmar då jag hann duscha, prata med brorsan och syrran, göra mig i ordning och vila gick jag, Sanna och Carina och åt på Max som låg bara några meter i från hotellet. Efter middagen joinade jag Carro, Anna och Hanna och vi åkte tunnelbana till Globen. Vi trodde först att det var två olika köer så vi delade på oss, sedan trodde de att de skulle stå i samma kö som jag. Det skulle de men jag skulle stå i en annan kö. Så jag ställde mig i den, sedan upptäckte jag att den bara var till ingång 4 och 5. Jag skulle gå in vid ingång 6. Så tillslut blev det rätt kö och jag tog mig in rätt snabbt. Fast de tog min vattenflaska. =(
Satte mig på min plats A19, rad 9, plats 40 och pratade först med Sanna och jag försökte se var hon satt, sedan pratade jag med Carro och försökte se var de satt. Det var bara jag som satt på den sidan av scenen. Men det gick bra ändå.

Först ut var Blindside, var inte så jätte engagerad och hade bara lyssnat på en av deras låtar tidigare och den spelade de inte så kände inte igen något. Sedan blev det 30 stm! Det var roligare, efter ungefär hälften började jag ropa och klappa mer. Men de var tvungna att sluta spela tidigare för att Shannon fick el-stötar av sin gitarr. =O Deras spelning avslutades med att Jared stod ensam på scen och spelade gitarr. De hade signering efteråt vid ingång 2, dvs. en evighet bort. Men jag for dit i alla fall och stod först och kollade när de kom, efter en ganska lång stund gick jag och ställde mig i kön. Jag fick min biljett och ett papper signerat. =P Har skakat hand med Jared Leto som är sångaren i bandet.

Sprang tillbaka till min plats och Linkin Park hade redan börjat spela. I princip alla med sittplaster stod upp, det var underbart och stämningen var fantastisk! Jag kan inte förklara känslan. Jag sjöng/skrek till alla låtar, det gjorde många andra i publiken också. =) Till och med de nya låtarna kunde publiken (och jag), vilket Chester kommenterade. =P De spelade både nya och gamla låtar, underbart! :D Ett tag ville jag verkligen ha en ståplats och stå och hoppa!

Efter konserten åkte vi tunnelbana tillbaka till T-centralen och gick till hotellet. Carro, Anna och Hanna som var väldigt trötta eftersom de hade åkt tåg hela natten gick upp och la sig. Jag stannade med Sanna och Carina, Sanna skulle få dricka en cider. =P Och jag satt och tittade på bilder de hade tagit från konserterna. Mycket bra, vill ha de bilderna. ;)

En norrman kom o flirtade med Carina, han var något berusad. Han verkade inte fatta att han bara var jobbig. Men han gick efter ett tag. Sedan gick vi till våra hotellrum och jag somnade kring 2.
Det var fredagen det.

____________________________________

P.S Förresten, mitt hotellrum var riktigt mysigt även fast det inte hade något fönster. =P
P.S 2 Sanna ville att jag skulle skriva att Jared Leto smekte hennes arm. ^^
P.S 3 ...två gånger
P.S 4 ...och sa "See you soon." =P
P.S 5 Jag ger beröm till de som orkat läsa hela detta inlägg. ;)