tisdag 29 maj 2007

Resan - Lördag & Söndag

Lördag:
Dagen började med att jag väcktes kring 8 av väckaren på mobilen. En stund var jag helt säker på att jag var hemma i min egen säng, men jag insåg snabbt att jag var på hotellrummet. Duschade och gjorde mig i ordning till 9.30 då jag, Sanna & Carina gick till frukosten. Där träffade vi Carro, Hanna och Anna och vi åt frukost tillsammans. Gott med hotellfrukost! ;)

Sedan gick Carro, Hanna och Anna för att göra sig i ordning för att på stan. Sanna, Carina och jag satt kvar en stund till och efter tag gick även vi, fast först kollade vi snabbt datorn och vi hann träffa C,A och H en gång till innan vi gick ut på stan. Först gick vi tillsammans och kollade och jag köpte en fin klänning som jag ska ha på skolavslutningen. :) Sedan skulle jag shoppa och Sanna skulle träffa Erik så jag for själv ut på stockholms gator. Det var rätt kul att gå själv och så, men jag hittade inte särskilt mycket. Gick på götgatan för att hitta Monki, men jag tror jag är blind. För jag hittade då inte affären. Köpte i alla fall två enkla linnen från H&M och sedna åkte jag tillbaka till T-centralen och gick ett tag på Drottninggatan och på sergels torg. Jag köpte också en kula Ben&Jerrys, Phish Food. MUMS :D

Efter en dag på stan värkte min fötter något! Så jag gick tillbaka till hotellet och vilade och gjorde lite annat i några timmar innan vi skulle ut och äta middag. Vi hamnade på ett ställe som hette något med Chaplin..Där år jag oxfilé medaljonger, det var riktigt gott. :) Sedan blev det efterrätt. Vid den här tiden for Carro, Anna och Hanna och åkte tåg hem, jag hade turen att slippa det. Synd att jag och carro inte hann till grönan. Det skulle ha varit kul att åka Fritt Fall.
När vi hade ätit upp efterrätten betalade vi och gick till ett seven11 och köpte lite godis och gick till sanna och carinas hotellrum där vi såg Dude where's my car. Inte den bästa filmen men det var härligt att ta det lugnt.. :) När filmen var slut gick jag till mitt rum och somnade kring 1.





Söndag:
Den här dagen började kl 6.00 då jag vaknade första gången av väckaren, men jag var trött och var helt säker på att jag har ställt den på 6.10 också. Så jag somnade om till 6.45 då jag väcktes av att Sanna ringde, tur var det för vi skulle gå och äta frukost kl 7. Så jag hoppade ur sängen och gjorde mig i ordning och packade resten av sakerna på en kvart. Jag var faktiskt rätt snabb. Vi åt frukost och gick och hämtade våra väskor. 8.10 kom taxin som skulle skjutsa oss till Arlanda. Och när vi kom fram till arlanda var det inte särskilt mycket folk där. Det var bara en kö till incheckningen då SAS fortfarande strejkade. Men eftersom vi åkte med FlyNordic hem gick det bra...eller vi åkte till Luleå. När vi var på McDonalds i Piteå ringde jag till ante, han hade inte fått mitt sms så han visste inte att vi inte kunde ses. Men jag sa att jag var i Piteå, så det kan bli lite krångligt att ses. =P Distansen mellan Piteå och Stockholm är inte så jättekort. =P

Sedan var jag hemma igen, mitt i morsdagsfikat. Ganska bra timing. ;)

Det var min resa till stockholm :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar