fredag 20 juli 2007

Trästocks - dag ett

Riktigt bra första dag på trästock, kom dit kring sex för att se Calm Chaos. Som tydligen har bytt sångare, det var ett bra byte för de var bättre än förr! =) Sedan stack jag och Linnéa till hallen för att träffa Annica & Victor som kollade på ett band jag inte vet vad de heter, de skrek ganska mycket...Efter ha lyssnat klart gick vi runt ett tag och kollade om det fanns nåt ställe som Linnéa kunde växla sin femhundring. Men vi hittade inte något sådant ställe på området, fast vi kollade inte supernoga. :P Så vi gick till Dallas istället och där kunde hon växla. Just på väg från området mötte vi Amanda och följde med oss. ^^

Lasse Lindh var nästa att se, han var bra live men har inte orkat lyssna på hans skivor som Sanna har. Han var väldigt hardcore med sitt lallande. haha :D Efter Lasse lyssnade vi ett tag på Asha Ali och sedan köpte jag en pommes tallrik och Linnéa köpte nudlar. mums! :D Vi gick runt ett tag på området och kollade vad som fanns där sedan gick vi till frasses och jag och Linnéa köpte en mjukglass var. Jag köper jämt onyttiga saker när det är festival, inte bra. =S =P Men gott var det i alla fall. Vi satt på frasses till ett tag före tio, för klockan tio skulle ett band spela som kom från Seattle (nära där Linnéa har bott). These Arms Are Snakes hetter de, jag tror inte att sångare var särkilt nykter...han verkade ganska stenad t.o.m. Aja, det hade blivit kallt av att stå där så vi gick till hallen där det var lite värme och vi satte oss ned (det gjorde alla andra också). Efter ett tag började Sofia Talvik spela och jag, Annica och Linnéa låg ner och lyssnade. Det var riktigt härligt att vila ett tag faktiskt och hon var riktigt bra live. :)

Efter Sofia spelat klart gick vi till alternativa scenen och såg Places to Go, ganska bra var de. I alla fall efter de spelat ett par låtar blev de bättre. =) Amanda for efter ett tag och när PtG hade spelat klart börajde vi också gå hem.

Nu är jag hemma och dags att gå och lägga sig, men vill fixa med min nyinköpta iPod. =]
Men gonatt och ha det så bra!

1 kommentar:

  1. Hm. Har du tagit bilden på Lasse lindh själv? Om du har det, så skulle jag vilja be om ditt tillstånd att änvända den till ett skolarbete om Lasse Lindh. Du kan mejla svar till Hanna_erlandsson@live.se

    SvaraRadera