tisdag 5 juni 2007

Macka, bal och boviken

Även den här dagen har varit händelserik. I dag har jag haft sista lektionen innan sommarlovet. Vi såg på The Ladykillers från 1955, åt popcorn och fick våra betyg i historia och kultur och idéhistoria. Jag fick VG i kultur och idéhistoria och MVG i historia! :D :D



När vi hade sett klart filmen gick jag och Linn på stan ett tag och åt lunch på Glädjekällan. Vi åt en kycklingmacka var. Riktigt gott var det! Sedan cyklade vi hem och jag låg ett tag på gräsmattan och drack isvatten. Som vanligt i dessa varma tider. Pappa kom hem och for till stugan, mamma var redan där och jag gjorde middag till mig själv. Det blev köttbullar och makaroner. Upptäckte efter jag hade börjat göra mat att det fanns rester i kylen som jag tror var tänkta till mig. Oops =P



Efter middagen packade jag kameraväskan för att ta kort på de som skulle på balen, t.ex. Frida. =) Cyklade ner till folkets park och där mötte jag Sarah & Linn. Fotade och sprang omkring och försökte hitta någon bra plats att stå på när Frida skulle komma i en limousine. Hittade tillslut en ganska bra plats och när jag tagit kort på Frida och Oskar cyklade jag hem. Väl hemma satte jag in bilderna på adatorn och väntade på att Linn & Sarah skulle komma och hämta mig. Vid åtta kom de och vi for och hämtade Annica sedan bar det av till Boviken för att bada fötterna. Stackars Annica som inte kunde göra det. =(



Efter ha plaskat lite i havet åkte vi till maxi och köpte glass och satt och åt den på parkeringen. Lyxigt :D Sedan var det dags att cruisa en liten vända genom stan, vi var helt klart coolast! ;)
Det var den dagen det. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar