onsdag 11 juni 2008

Flashback?


Har kommit hem, vilat och ätit middag. Detta har jag hunnit efter en hel dag av engelska prov för Cambridge certifikatet. Hur det gick vet jag inte och jag får inte veta förrän första augusti. Det tycker jag är en lång väntetid, fast det är inte få prov som ska rättas. I denna lilla stad var det kanske 30 (?, jag är dålig på att gissa antal personer) och detta prov görs internationellt. Alltså över hela jordklotet. Mycket rättning då alltså!

Tja vad har hänt sen sist? 

  • En helt underbar studentkväll, älskar S3KUSK! Det har varit roligt att gå skola med dessa klasskamrater.
  • Det har varit nationaldagen
  • Och Annica har fyllt år! Kidnappning till Boviken, grillning och 88 minutes.
  • Har börjat jobba, i måndags satte det igång med en lång dag. Jag blev hämtad 5.30! Halv sex, jag steg alltså upp halv fem för att hinna fara till jobbet och jag jobbade i 8½ timme. Det sög musten ur mig. Jag börjar få tillbaka lite ork nu efter studentveckan och första dagarna av arbete. Kanske blir lite fler inlägg? =) Ska ta lite bilder också och rensa genom de jag har tagit under studentveckan. Det har jag verkligen inte orkat än. 
  • Sverige vann mot Grekland igår med 2-0!
  • Har gjort alla Cambridgeprov. Speaking, Reading, Writing, English in Use och Listening. Härligt!

Just ja! Varför jag började skriva inlägget; jag fick en känsla vid matbordet, en känsla att jag borde göra läxor. Jag vet ju att skolan är slut, men ändå. Kändes ganska härligt att kunna tänka att jag inte behöver göra någon läxa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar