fredag 14 december 2007

Lucia, julen & jag

Härligt med helg igen, idag skulle jag egentlige sluta 13.30 men eftersom vi måste göra klart vår film som ska vara helt klar på tisdag var min grupp kvar till fyra..Det är bäst att den här filmen blir bra :P

Och igår var det lucia, dagen började med luciafirande i landskyrkan och de sjöng väldigt vackert! Och jag tog kort och spelade in med carros kamera, jag hoppas på att få dem snart :] På lunchen pyntade vi kusk tvåornas klassrum och kusk-trädet som står i deras klassrum. Vi har ju inget eget klassrum längre. Det blev fint och julkänslan var på topp :) och sedan julpysslade vi på relgionlektionen. Jag och Emma gjorde fina julhjärtan som vi sedan hängde i kusk-trädet.

På kvällen var jag, Annica & Victor i landskyrkan (igen :P) för att se kröningen av den valda lucian. Jag höll på somna ett tag, helt allvarligt! Det var jättesvårt att hålla upp huvudet och ögonen bara stängdes hur mycket jag än försökte att hålla mig vaken. :P Men blev lättare att hålla sig vaken när luciorna kom ut och sjöng. Sedan när vi skulle hem gick det inte särskilt bra, handbromsen hade gått sönder på något sätt. Kanske hade vajer gått av, vet inte riktigt. Hur som helst så kom Victors pappa och tillslut gick det typ att köra med den men Annica hade ringt hennes pappa för att få skjuts så vi fick vända tillbaka och vänta ett tag.

Dom släppte av mig vid mitt hus och när de farit upptäckte jag 1) jag tog inte med mig någon nyckel 2) huset är låst och föräldrarna är borta 3) efter ett telefonsamtal får jag veta att de är i Bureå och tar hand om Sally & Sigge eftersom E & T inte hade kommit tillbaka än. 1+2+3= jag är utelåst! Så jag ringer Annica och kollar om jag komma till henne och det går bra så jag går dit och läser några tidningar, ser på när hon pluggar svensk historia och säger konstiga saker som hon skrev upp. :P

Har förresten införskaffat alla julklappar, jag var klar igår och det känns riktigt härligt. Vi har inte särskilt mycket i skolan heller förut filmen som SKA vara klar i helgen! och religionsprovet...

Nåja nu ska jag värma en kopp varmchoklad och kura ihop i sängen och se Polarexpressen. Mys! :D Hoppas ni alla har en underbar jul! Åh nu kom jag på en sak! Mamma har bakat pepparkakor, måste gå och sno en.

Gonatt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar