torsdag 11 oktober 2007

The Shakespearian Age

Idag har jag och Carro gått omkring och citerat texter från Romeo & Julia och Hamlet. Vi har till och med hittat på fina rörelser för att demonstra orden i Hamlet. Kändes ganska kulturigt att gå omkring och citera Shakespears pjäser. =P Har skrivit analysen av Skellefteås stadsplaner men har inte ritat klart min stad. Och jag är jättetrött!!!

"To be, or not to be: that is the question:
Whether 'tis nobler in the mind to suffer
The slings and arrows of outrageous fortune,
Or to take arms against a sea of troubles,
And by opposing end them? To die: to sleep;
No more; and by a sleep to say we end
The heart-ache and the thousand natural shocks
That flesh is heir to,"

"O Romeo, Romeo,
wherefore art thou Romeo?
Deny thy father and refuse thy name,
Or if thou wilt not, be but sworn my love,
And I’ll no longer be a Capulet."

4 kommentarer:

  1. vi har det där lilla extra. och jag går runt och är hamlettig hela helgen :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen!
    :D Jag gillar att kunna Hamlet! :D

    SvaraRadera
  3. JAG KRÄVER UPPADATERING NU SEGIS!

    SvaraRadera
  4. Jag skaa :] imorgon, då har jag större nyheter. Har inte så mycket att skriva om just nu :P Förutom att jag vill ha scones, blivit lite beroende.

    SvaraRadera