lördag 16 juni 2007

Dialing up...


Det är ganska lustigt, för några år sedan satt man vid datorn med modem. Det var oändligt långsamt, som jag minns det. Och det lät ganska irriterande också när det arbetade på för att få en koppling till internet. Nu sitter jag i stugan, där mobiltäckningen inte är särskilt bra och 5 mil från närmaste stad, och har bredband. Det är ganska otroligt hur mycket tekniken har utvecklats på bara några år. För bara 4 år sedan gick jag omkring med en bärbar Cd-spelare. Nu finns mp3-spelare lika små som ens tumme som rymmer mycket mer och tar mycket mindre plats.
Nu är det slut på mitt babbel om teknologi.


Jag har nu läst ut två av böckerna jag lånade på bibblan för några timmar sedan. Den sista väktaren av Robert Harnum och En bricka i spelet (Checkers) av John Marsden. Båda var bra men , jag tyckte mer om Den sista väktaren, jag tycker att sättet den var skriven på var bättre och gillade även handlingen mer.
Fast jag har varit ganska trött nu ikväll, jag somnade medan jag läste och jag märkte det inte ens. Inte förrän jag vaknade igen dvs. =P
Nu ska jag ta och börja på den tredje boken jag tog med mig hit, Starkare än hatet av Tim Guenard. Den verkar bra, fast hemsk.




Hej då =)

Edit: Det blev inte att jag började läsa, istället har jag sett V för Vendetta. Den är underbar! En av mina personliga favoriter! =D
God natti! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar